Seminář - Agrese mezi psy

03.02.2015 21:27

V sobotu 31. 1. jsem se zúčastnila po velmi dlouhé době semináře v Psím Parku, tentokrát na téma agrese mezi psy, který vedly Lenka Blachová a Magdalena Bahník Šimečková z ostravské psí školy Koira. Seminář se konal v PP už poněkolikáté a já jsem ráda, že mi čas tentokrát vyšel.

Stěžejním bodem bylo, aby se páníček naučil vůbec agresi, ev. způsoby a prvky psí komunikace rozpoznat. Dalším významným prvkem byly také tzv. konějšivé signály, které veřejnosti víc představila Turid Ruugas. Nejsme si úplně jistá, jestli poznatky v praxi někdy využiji, protože reaktivní psy doma nemám. Spíš mám dojem, že Jackie někdy zaostává v psí komunikaci, nebo pokud vidí "naše místní známé kamarády", komunikovat odmítá, protože ti to už vůbec neumí. Na její hlídání Brann jsem úplně nedostala odpověď, jedná se o tzv. mateřskou agresi (trochu se mi příčí používání toho termínu) a mám pocit, že někdy chytá tzv. vlastnickou - zvlášť, co se týká mě a rajónu. Nad tím vším ale asi stojí to, že mám doma hovawarta, tak ještě aby nehlídal ;) A všichni víme, že inhibici kousnutí má výbornou - mimomochodem to stojí za zvážení u každého psa. Standardně se jedná o to, že pokud pes i ve rvačce nekousne - má inhibici skvělou a pravděpodobně je lepší "porvat" se s takovým psem, protože z toho zranění nevznikne. V opačném případě je to horší a z rvačky vzejdou zranění. A pro mě nejstěženějším poznatkem asi bylo, kdy se hra přelije v šikanu...i když společné hry našich holek vypadají někdy šíleně, drží se na to hrací úrovni - jejich role se střídají a viditelně si to obě užívají (u Brann to teda převažuje...:D). Jednoznačně, pokud má doma někdo reaktivního pejska, seminář doporučuji. A rozhodně stojí za to, zajet do Ostravy na komunikační hodinu..;)

A jinak jsem se o víkendu rozhodla, že do Ostravy na výstavu pojedeme, ledaže by mi naše víkendové představení zkazilo ambice.

A aby Jackince nebylo líto, že tento víkend se bude točit hlavně kolem Branndy (která se během 3 dnů naučila parádně štěkat na povel - konečně jsme našli správný způsob, jak toho docílit), tak si za 14 dní pojede do Medlánek zaběhnout coursing. Tak uvidíme, zda se naše královna probere ;)

O víkendu nám držte palce, Brann bude mít asi největší fanklub a v neděli podám zprávu ;)

R+ holky

Kontakt

www.jack-brann.webnode.cz Zbýšov radka.schmolzova@gmail.com