Příprava na svod/bonitace 26. dubna 2015

27.04.2015 20:53

Po sobotním setkání s panem Šustou jsme měli s Brannulí přípravný seminář na svod a bonitaci. Semináře se zúčastnila i sestra Eliška (Bona). Na prvním místě patří velký dík Hovawart klubu a pořadatelům za uspořádání této akce i poblíž Brna, protože podobné akce máme většinou podstatně víc z ruky. Vydařilo se i počasí a sešli se mimořádně pohodoví a vyrovnání zástupci plemene. 

Nacvičovali jsme běh ve výstavním kruhu, postoj a oměřování. Branndě naměřili 60 cm, Elišce 61 a půl - holky mají tedy momentálně naprosto ideální výšku. Obě postály v klidu a ukázaly zuby a ocásky, obě plnochrupé. Co se týká svodou, byla to pro nás již konečná, ale pořadatelé dali štěndům možnost ozkoušet si i povahový test na bonitaci. Nejhorší pro mě asi bylo vymotat se ze stopovačky, ev. jiného dlouhého vodítka, které musíme mít. Brann i Eliška zvládly povahové testy na výbornou...;) Brann nijak nereagovala na střelbu, jen se držela blízko mě...a přetahování snad předvedla nejlepší v životě, až jsem zůstala i já čučet. Průchod skupinkou s chrastícími předměty, pytlem, deštníkem a houkačkou zvládla v pohodě, "jen" si před figuranta   houkačkou předsedla a zkoumala, o co se jedná. Ani běžec jí nedělal problémy, při uvazování se ohlédla po procházejícím psovi i po odhozeném předmětu, takže také úplně optimální reakce. Při průchodu mezi lidmi poprvé vyrazila první, poté šla kousek za mnou. Přivolání měla standardní, ukázkové (jako vždy ;)). Brannule mě opravdu hodně potěšila, je to pohodový, vyrovnaný a jistý pes, který se projevil vynikajícím způsobem a jsem ráda, že ty pohodové psy mám doma už dva. 

Těšíme se na svod, na kterém se sejde celá holčičí banda z B-vrhu Elibuky, jen Bundášek bude mít svod na Slovensku.

Kontakt

www.jack-brann.webnode.cz Zbýšov radka.schmolzova@gmail.com