Praktická lekce s Františkem Šustou 25. dubna 2015

26.04.2015 22:31

Seminář s panem Šustou jsem měla objednaný již delší dobu a do poslední chvíle jsem přemýšlela nad tím, jaký problém vlastně budeme řešit. Můj původní plán byl, abychom řešili Jackiny vyjíždění po ostatních psech, zvlášť v přítomnosti Brann. Po jejím pohodovém chování z minulého týdne jsem se rozhodla vznést dotaz ohledně motivace po příchodu druhého psa. Nakonec jsem byla za tuto změnu i ráda, protože Jackie na psa bafla až po téměř dvou a půl hodinách a poměrně napjaté atmosféře, která se změnila po výměně názorů mezi reaktivním křížencem a odrostlým štěnětem landseera. 

Naše práce s motivací byla ztížena několika kritérii - nové prostředí, docela dost teplo, nemožnosti se schovat někam do stínu a také díky absenci našeho objektu - Branndy. Po několika cvicích jsme se shodii na několika verzích, jak se snažit Jackii motivovat - odměnou za oční kontakt, která se docela chytla. Cvičení ve volném časem však bylo poměrně dlouhé, tak Jackie měla za chvíli pamlskovník vyžraný a břicho nacpané. Po krátké konzultaci po druhém "cvičení" mi bylo doporučeno pracovat podle návodu a příběhu v jeho knížce, kde podobný problém řešila paní se dvěma borderáky, kdy "dominátor" je ten lenivější a naopak ten druhý je ten pažravec, který by se někdy rád přetrhl. A tak je to u nás, problémem její motivace je Brann, se kterou cvičím víc a Jackie tak trochu využívá prostoru pro lenošení.. Podobná rada podruhé během jednoho týdne, takže na téhle teorii cvičení pomocí "konkurence" opravdu něco bude ;) Máme pracovat na společném cvičení, kdy Jackie bude dostávat lehčí povely než Brann, ale zároveň si bude užívat cvičení..;)

Ze semináře jsem popravdě odcházela s trochu smíšenými pocity, protože jsem začala přemýšlet nad tím, zda luring je opravdu vhodná metoda pro cvičení...zvlášť pokud je to takový pes jako Jackie. A taky nad tím, zda pes povel chápe a dělá pro radost a ne jen z povinnosti. Za osobní setkání s Fr. Šustou jsem velice ráda, je to člověk, který podává své myšlenky srozumitelným způsobem a snaží se najít řešení problému pro každého, kdo přijde. Těšíme se na nějaké další budoucí setkání ;)

Kontakt

www.jack-brann.webnode.cz Zbýšov radka.schmolzova@gmail.com