Československý závod 2016, Brannan a Jantar ;)

20.11.2016 18:35

Plán na prodloužený víkend byl poněkud jasný - ve středu odjezd na Slovensko na Starou Myjavu, kde nás ve čtvrtek a v pátek čekal výcvik a v sobotu závod, kde jsem nastupovala v kategorii BH. Výcvik jak poslušnosti, tak obran měl standardně vysokou úroveň. Pan Lengvárský nám poradil, co při poslušnosti zlepšit a já jsem pochopila, že Brann je už stará na používání pamlsků a musím uznat, že s balonkem (pokud zapracujeme i víc na koncentraci) to půjde mnohem lépe. Pocvičily jsem především chůzi, protože nás čekalo BH se dvěma velmi dlouhými chůzemi. No a taky můj problém - důraznost, kterou prostě do jara musím zlepšit...Trénink obran...no nebudu lhát, že jsem měla zase obavy, jak Brann zareaguje na nového figuranta a musím říct, že mi trochu spadla čelist. Brann sice nekousala na standardní jutový rukáv, ale na měkčí, zato pan figurant se s ní vůbec nemazlil a vyzkoušely jsme reálné údery, nejen náznaky. Brann vůbec nic neřešila a panička se tetelila radostí, měla i pěkné vyštěkání a od pana figuranta dostala pochvalu za šikovnost a pěknou práci....co víc po dvou tréninzích chtít...;)

V sobotu nás čekal závod...kategorie BH startovala až úplně poslední a já si vylosovala nejvyšší číslo, takže na plac jsme šly až okolo 14 hod. Jak se říká...to nejlepší nakonec. Brannan ustála perfektně odložení - prvním rebelem byla její máma Eliška, která ve své kategorii vstala a čuchala si okolo. Chůze na vodítku měla své chyby, ale to nejhorší mělo teprve přijít. Brannan se při chůzi bez vodítka bohužel rozhodla, že na place nechá ostatním hnědý dárek. Venčili jsme se sice přes nástupem na plac, ale známe Branndu, té je to jedno. Můj zoufalý výraz, který se přibližoval tomu, že se rozpláču jak malé děcko, řekl toho hodně...to nás stálo koncentraci, možná jsem řekla jinou intonací povelu "lehni" při odložení za pochodu vleže a Brann zůstala sedět. Přivolání měla krásné, bohužel dostala pouze 5 bodů a to je pro závod strašně moc. Suma sumárum, 48 bodů a poslední, šesté místo. Povést se nám odložení za pochodu vleže, jsme na bedně...ale co už ;)  Video pro zasmání, které asi řekne všechno: https://www.youtube.com/watch?v=Ly6alVx06II&t=7s

Závodu se zúčastnila naše máma Eliška, která poslušnost odcvičila slušně, ale na stopě se trochu zasnila a celkový zisk ji posunul na krásné třetí místo. V jejím věku má náš velký obdiv a jsem ráda, že takový vzor můžeme mít stále před sebou :-* Starší sestra Arwen perfektně zužitkovala všechny svoje zkušenosti v dvouoddílové kategori IPO-1 (stopa a poslušnost), vytřela všem zrak přesnou poslušností za 96 bodů a hezkou stopou za 88 bodů a tento bodový zisk ji vynesl na zasloužené první místo. Obě holky jsou skvělé a já bych si přála, aby na té bedně stála v příštím ročníku i Brann ;)

Noo...a to nejdůležitější na konec. Jedním specifikem našeho pobytu bylo první rande naší Branndy. S páníčkem jsme byli v kontaktu již delší dobu, ale reálné setkání našich miláčků jsme naplánovali až na tento víkend. No a kdo tím vyvoleným je? Jantar Královská stráž, jeho profil na working dog: 

https://www.working-dog.eu/dogs-details/1022826/Jantar-Kralovska-straz

Co k Jantarovi říct? Vedle toho, že mě zaujal exteriérem, který je mému srdci blízký, je to všestranný pracovní pes. Jeho absolutně nejsilnější stránkou je však obedience, letos se stal Vítězem Slovenské ligy, Mistrem Slovenska a Šampionem IHF v obedienci, vše v kategorii OB1 a příští rok se prý opět vrátí i k IPO, tak jsme zvědavé...;) Po povahové stránce? Musím říct, že je to prostě gentleman, který si dovolil jen pár olíznutí a se svou nastávající se bez problémů podělil i o svůj míček a taktně počkal, až ho naší nechytatelné střele seberu. Musím ale uznat, že ke konci už Brann s výdrží vyhrávala. Z jejich setkání jsem byla nejvíc nadšená z toho, že Brann neprotestovala, nebrblala a myslím, že se jí víc než zalíbil...;) a taky z toho, že mi potvrdil, že je to skvělý pes, tak jak jsem si myslela už delší dobu a věřím, že přelom 2017/2018 naše plány zrealizujeme...Brann musí ještě oficiálně dospět a splnit zkoušky, které máme v plánu a trochu se mu v úspěších vyrovnat ;)...a těšíme se na další setkání.

Suma sumárum, byl to velmi povedený pobyt, skvěle zorganizovaný závod a skvělá společnost...těšíme se na další ročník! 

Kontakt

www.jack-brann.webnode.cz Zbýšov radka.schmolzova@gmail.com